17 Aralık 2009 Perşembe

buzdolabına malzeme yerleştirmek

Pazardan,marketten aldığımız malzemeleri ve yemek yeme faaliyeti sonrası geriye kalan malzemeleri (işte peynir tabağı olur, domates olur, pilav dolu tava olur, bunun gibi bir dolu şeyi) dolaba koyma işini severim, çocukluktan kalma bir şey galiba.
Annem babam elinde poşetlerle alış verişten geldiklerinde, o poşetleri ''ne var lan içinde acaba fisko birlik fındık ezmesi almışalar mı,çikolata,bisküvi gibi abur cubur almışalar mı'' diyerek açardım ve anneme de yardım olsun diye buzdolabına yerleştirirdim elime geçenleri ama belli bir süre sonra bu güzide faaliyet benim için bir tutku olmaya başladı. Artık mutfakta ne zaman içi dolu poşet görsem dayanamıyorum, hemen açıp içindekileri buzdolabına özenle yerleştiriyorum, böyle masanın üstünde içi yiyecek dolu bir tabak görmez olayım hemen dolabın en süper yerine koyuyorum tabağı.

Ama en güzeli, bana en fazla zevk vereni; böyle bazen dolap yeni alış veriş yapıldığın da, bayram öncesi olduğun da, ya da yatılı ağır misafir geleceği zaman ağzına kadar dolu olur ya. işte o durumlar da dolabı açarsın elindekileri koyacak yer yoktur, ilk başta böyle bi bakarsın ama sonra bazı hamleler yaparsın; peynir tabağı ile, zeytin tabağını üst üste koyarsın, onların üstüne yoğurt tabağını koyarsın, kola şişesini bastırır içene göçertirsin o araya salamı koyarsın, içi kuru fasulye dolu tencereyi alırsın onu daha az yer kaplayacak küçük kaba boşaltırsın, sonra açılan boşluğa yarım karpuzu yerleştirirsin,yarım domatesi çay tabağına koyup boş olan yumurtalığa koyarsın, sebzeliklerde ki marul,maydanoz,dere otu,tereyi falan gazete kağıdına sarıp bastırırsın bir torbaya üstlerine de domatesleri koyarsın.

Sonra işin bittiğinde, dışarıda malzeme kalmadığında, şöyle bir bakarsın dolaba ya, işte o anda kendini İstanbul trafiğini çözmüş şehir planlamacı gibi, zamanda yolculuğu keşfetmiş dahi gibi,dünyanın en güzel binasını yapan mühendis gibi, Ankara'yı i. melik göcekten kurtarmış kahraman gibi, hayatın sırrını çözmüş insan üstü varlık gibi hissedersin. önemlidir yani dolaba malzeme yerleştirmek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder